sju sorger

Ställde klockan vid 10 idag, gjorde iordning mig och satte mig och titta på TV ett tag. Var inte så jätte sugen på frukost, men började dra mig mot jobbet vid halv 12.
Så efter jobbet passade jag på att handla lite mat och efterrätt till middagen jag var tvungen att göra SJÄLV! Aa, ni som känner mig väl vet att jag inte är så aktiv i köket direkt. Men klarade allt galant idag, var nästan en mästar kok.

Blev att steka kyckling, koka upp makaroner och göra en sallad och sedan blanda ihop allt, när kyckligen och makaronerna var kalla. Super gott! & såklart massa tsatsiki över! Man luktar ju inte så jätte gott efter, men super gott, stolt över mig själv!  Till efterrätt blev det svenska jordgubbar och mjölk!
Kändes som jag klarar mig på egen hand nu ifall jag flyttar hemifrån !
Har precis kommit in ifrån altan, stod och prata med grannen som även hjälpte mig med att ta bort en fågelunge.

Igår när jag kom hem igen, gick det omkring en fågelunge som ej kan flyga än och såklart så var det fiskmåsar över som höll på och flyga omkring. Så JA, jag var ganska så rädd! Hatar verkligen fiskmåsar...men nu är fågelungen borta och hoppas på att fiskmåsarna ska försvinna också.
Nu ska jag sitta och bara kolla runt lite på datorn. Väntar på att Bachelorette ska börja.
Jag hoppas verkligen Sebastian tar hem allt och vinner Frida! :)


Galet snygg är han också! (a)
/Beccis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0