om operationen

Heej alla underbara läsare :)

Känns som det var jättelänge sedan jag bloggade. Men har dels inte haft ork och lust att blogga efter operationen. Har haft värk i armen hela tiden sen jag kom hem från sjukhuset. Känns som jag går på tabletter hela dagarna.

Tänkt ta och skriva om oprationen lite
Åkte upp med mamma & Mathilda till Linköping vid 8.00 (visste inte vägen dit så ville ha lite tid att hitta). Kom fram hela & rena. Vid halv 10 hade jag tid in. Gick en trappa upp med Mathilda där omklädningsrummet var. Mamma satt kvar i receptionen. Fick ta på mig en blå tröja, ett par strumpor & en snygg grön mössa som man brukar ha när man opereras.
Fick som tur va, ha underkläder och linnet under den blåa tröjan. Mathilda skulle bara följa med mig in till operationssalen eftersom sjuksköterskan sa att hon inte fick följa med in. Men när jag väl låg upp på brädan/sängen i salen. Kommer de personerna in som ska operera mig in & säger att det är helt okej att hon är med in. Tack och lov. Så hon fick ta på sig en sådan tröja/kappa som doktorn hade + en lika snygg mössa som mig :)

Operationen tog kanske ca 10 min. Kände inte så mycket när de skar & snydde utan var helt bedövad i armen. När jag var klar och så, fick jag sätta mig i ett väntrum i ca 30 min. Då även mamma kom upp till mig (jag bad dem hämta henne) Fick varmchocklad och en macka medans mamma fick en kopp kaffe.

När vi kom hem och så. Gick jag och Mathilda och lade oss och somnade i 2 timmar riktigt skön-t.

Värst av allt var när jag skulle försöka somna på kvällen, så var det som att jag var på operationsrummet och jag kände hur de skar och snydde i armen. Som man kan känna ex. när man har åkt karusell och på kvällen känns det likadant.
Allt är bara bra nu utom att jag har värk hela tiden och tar tabletter + nu har jag gått och blivit sjuk också. Det gör inte saken bättre, sånt jag får leva med.


Efter operationen, när jag sitter och "fikar".


Bilderna är ifrån idag, när jag skulle byta plåster. Ska ha stygna i 2 veckor.

Vill tacka för allt stöd här genom bloggen. Att ni undrar hur det har gått och hur det är nu. Tusen tack ni andra också som har brytt sig, skickat sms, undrat & ring! Och sist men inte minst tack Mathilda som var med mig. Som fick mig att göra detta, som höll mig lugn. Utan dig skulle jag inte klara detta lika bra! Jag älskar dig gumman! ♥
/Beccis


Kommentarer
Postat av: Clara

Det där är ju inget riktigt sår, eller speciellt inte ditt. Du har säkert tagit den ifrån google. Moget!

Låter så overkligt att du kan operera dig och ha ett sånt sår. Är kanske lite otrevlig, men tycker det är löjligt att ta bilder från google och säga att man har opererat sig! Annars fin blogg.

2011-04-03 @ 18:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0